PhDr. et BcA. Sandra Šedo Simerská

Vzdělání

lektor
mentor
průvodce

Akademie múzických umění v Praze –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Divadelní fakulta –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Dramatická výchova
Univerzita Karlova v Praze –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Pedagogická fakulta –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Učitelství pro 1. stupeň ZŠ se specializací dramatická výchova

Další absolvované vzdělávání 

Facilitační výcvik v POPOLI –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 112 hodin
Koučovací výcvik, 1.spirála kouče (Akademie Libchavy) –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 83 hodin
Mentorský kurz I. –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 40 hodin
Lektorský kurz a pravidelné vzdělávání –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ min. 120 hodin, zakončeno certifikací lektora Hejného metody
Mezinárodní výcvik v EDU-Gestalt: Expressive, Experiential and Embodied Teaching –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Projekt zaměřený na podporu duševního zdraví ve školách za využití „embodied practices“ a poznatků Gestalt terapie (Gestalt Theatre in Education –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Association for Gestalt Theatre ve Španělsku) –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 120 hodin
Kritické myšlení RWCT –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 120 hodin
Vzdělávání pro změnu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Možnosti dialogu ve školství (Narativ); Desatero třídního učitele (Etický výchova), Inkluzivní vzdělávání v praxi (RYTMUS)

Pracovní zkušenosti

Eduzměna Kutnohorsko, Nadační fond (průvodkyně škol)
SMZŠ Rozmarýnova, Brno-Jundrov (1. stupeň, třídní učitelka)
Spolupráce s ČT 2 a MŠMT (výuka v pořadu UčíTelka)
Projekt Kolegiální podpora (H-mat, mentoring a supervize pro učitele)
FZŠ Barrandov, Praha 5 (1. stupeň, třídní učitelka, lektorka dramatického kroužku)
ZŠ Vratislavova, Praha 2 (lektorka matematického kroužku, třídní učitelka a zástupce ředitele pro první stupeň)
ZŠ a MŠ Šeberov, Praha 4 (1. stupeň, třídní učitelka)   
ZŠ Slovenská, Praha 2 (1. stupeň, třídní učitelka)
ZŠ Dino Elementary School, Praha 4 (vychovatelka v družině)
ZŠ Neratovice (doučování sociálně znevýhodněných žáků)

Kde mne kromě JOBu můžete potkat

Hejného metoda H-mat (lektorka)
H-Edu (lektorka a manažerka)

Důležité střípky z mé pedagogické cesty

Za kořeny svého učitelství považuji program Kritické myšlení (RWCT), Hejného metodu a Dramatickou výchovu, které mi pomohly chápat vzdělávání nejen jako kognitivní výživu, ale i jako prostor pro dialog, tvořivost, svobodnou volbu, smysluplný čas, porozumění, respekt a důstojnost.

Během studií mě zásadně ovlivnila setkání s významnými osobnostmi pedagogického světa, která formovala mé přemýšlení o učení a vedení lidí.

Součástí mé profesní cesty byla také roční zahraniční stáž ve Velké Británii (Erasmus, University od Derby), která rozšířila můj pohled na vzdělávání v mezinárodním kontextu.

Dlouhodobě se věnuji kontinuálnímu studiu aktuální pedagogické, psychologické a filozofické literatury a pravidelně se účastním vzdělávacích konferencí. Tyto zkušenosti prohlubují mé porozumění vzdělávání a posilují mou snahu a cíl o smysluplnou, lidskou a reflektivní praxi.

Další: Oddílový vedoucí dětského tábora (NIMD)

Lektorka kurzů  

Články na JOBím blogu