Třídní management I.

5 výukových dní, nebo letní škola + 2 dny v průběhu školního roku

Chci vědomě vytvářet a podporovat ve třídě takové prostředí, ve kterém je dobře mně i mým žákům, a dokázat tak co nejvíce času vytěžit pro učení.

PRO KOHO JE KURZ URČEN 

„Kdyby veškerá práce učitele byl sendvič, třídní management by byl toustový chléb. Chutná náplň by pak byla samotná výuka, vzdělávací obsah, vztahy s žáky aj. Chléb sám o sobě netvoří chutný sendvič, ale bez něj by to byla jen nevzhledná hromádka na talíři.“

Kurz je určen pro učitele ZŠ a SŠ. Obsah kurzu není koncipován pouze pro třídní učitele, naopak více než dvě třetiny náplně kurzu tvoří témata a strategie, které mohou využívat učitelé v běžné výuce. 
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků”, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.

ZÁMĚR KURZU 

Kurz třídního managementu se zaměřuje na posilování schopnosti učitele organizovat třídní prostředí pro žáky i pro sebe efektivně, smysluplně a bez vyčerpání zbytečné energie. Učitelé zde budou mít prostor zažít a vyzkoušet řadu strategií třídního managementu a poté diskutovat a reflektovat svůj prožitek a jejich užitek. Cílem těchto strategií je získat více času pro samotné učení a vytvořit příležitost pro žáky rozvíjet se ve své sebeorganizaci.  

TÉMATA KURZU 

Na kurzu se budeme věnovat mimo jiné těmto tématům: 

  • Třídní rutiny a jejich zavádění, posilování pozitivního chování, ztišování, pozdní příchody, organizace skupinové práce, pravidla a hranice, komunikace ve třídě aj. 
  • „Magický první týden” neboli čím připravenější přijde učitel v září, tím více času ušetří v průběhu roku. 
  • Delegovat, delegovat a delegovat, neboť „Pokud jsi po hodině unavenější než tvoji žáci, je zde prostor pro změnu.” (D. Wiliam).  
  • Organizace prostoru, který podporuje dosažení učebních cílů.
  • Když strategie třídního managementu nefungují aneb jak řešit, když žák nereaguje na způsob, jakým třídu nyní vedu. 
  • Učitelské vychytávky, které nám umožňují zvládnout organizaci v učitelské práci snadněji.

PLNĚNÍ KURZU

K získání osvědčení je potřeba minimálně 80% účast na vzdělávacích dnech.  
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků”, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu. 

DALŠÍ INFORMACE

Kurz je akreditován. Platnost akreditace končí 28. 2. 2025. Pro získání osvědčení je potřeba min. 80% účast na vzdělávacích dnech. 

Kurz je součástí komplexního výcviku pedagogických lídrů, je možné jej absolvovat i samostatně.  
Na kurz dále navazuje kurz Třídní management II. 

Lze hradit z Operačního programu JAK

LEKTORKY KURZU

Mgr. Barbara Pospíšilová

Mgr.  Marie Snopková 

Mgr. Lucie Kotrčová 

Mgr.  Eliška Holub Andělová

Mgr. Kateřina Mannová 

Mgr. Markéta Klempířová

Rozložení náplně kurzu