Metodický kurz I.

Učíme (se) s využitím poznatků neurověd

Chci zažívat ve svých hodinách více aktivity ze strany žáků a sám si takové učení vyzkoušet. Nechci pouze zpestřovat výuku, ale cíleně metodami prohlubovat učení.

PRO KOHO JE KURZ URČEN 

Kurz je určen pro začínající i zkušené učitele ZŠ i SŠ, kteří:

  • hledají takové cesty výuky, aby si žáci i studenti nové učivo déle pamatovali a propojili se stávajícími znalostmi a dovednostmi,
  • si chtějí z kurzu odnést praktické nástroje, které mohou hned druhý den využít ve svých třídách.  

Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků“. ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.

ZÁMĚR KURZU 

Záměrem kurzu je: 

  • doplnit výbavu začínajících učitelů nástroji pro efektivní výuku,
  • podpořit zkušenější učitele v cíleném využívání metod, které jsou v souladu s výzkumy o tom, jak se mozek dobře učí,
  • mentorům a učitelům, kteří pečují o pedagogický rozvoj kolegů, rozšířit pohled o to, jak podporovat učitele v plánování a vedení efektivní výuky.

Na kurzu se budeme učit:

  • vybírat metody výuky s ohledem na cíle učení, fázi výuky a zkušenost žáků,
  • posilovat využití reflexe, aby pomáhala učiteli i žákům plánovat další učení,
  • nakládat s otázkami tak, abychom se méně ptali a více se dozvěděli,
  • využívat při plánování a realizaci výuky aktuální poznatky neurověd.

TÉMATA KURZU 

  • Metody aktivního učení (na vlastní kůži několik metod každý kurzovní den s následným rozborem)
  • Grafické organizéry (na vlastní kůži alespoň dva grafické organizéry každý kurzovní den s následným rozborem)
  • Čtyři podobnosti mezi žáky (bezpečné prostředí, možnost volby, každý si na to musí přijít sám, učení propojené s emocí)
  • Rozdíly mezi žáky − styly učení (různé koncepty)
  • Jak se mozek učí − střípky aktuálních poznatků neurověd
  • Plánování prostřednictvím třífázového modelu učení E-U-R (evokace-uvědomění si významu-reflexe)
  • Co může ovlivnit učitel
  • Motivace − cesta k ní a jak ji nepošlapat
  • Mýty o učení 

PLNĚNÍ KURZU

K získání osvědčení je potřeba minimálně 80% účast na vzdělávacích dnech.  
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků“, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu. 

DALŠÍ INFORMACE

Kurz je součástí komplexního výcviku pedagogických lídrů, je možné jej absolvovat i samostatně.  
Na kurz dále navazuje Metodický kurz II., který právě připravujeme.

Lze hradit z Operačního programu JAK

LEKTORKY KURZU

Mgr. et Mgr. Kateřina Záhubská 

Mgr. Kamila Zemanská Stieberová

Mgr. Kateřina Mikšovská

Mgr. Nina Suchomelová

Zajímá vás více?
Neváhejte se na nás obrátit se svými otázkami na vzdelavani@jobvzdelavani.cz.