Formativní hodnocení I.
- přístup, který pomáhá růst -
Zvyšujeme dopad na vzdělávací výsledky našich žáků a studentů
Chci využívat formativní přístup jako příležitost k učení a poznávat nástroje, které umožní sledovat učební pokrok, rozvíjet potenciál žáků a posilovat jejich samostatnost.
„Když máme jasno v tom, co chceme, aby se žáci naučili, a konfrontujeme sami sebe s důkazy,
zdali tomu tak skutečně bylo, otevírá se cesta ke zlepšení a pokoře.”
H. F. Wood, Responzivní výuka, str. 29
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Kurz je vhodný pro učitele základních i středních škol, pro ty, kteří chtějí rozvíjet ve svých třídách formativní přístup a napomáhat tak zefektivňování učení žáků.
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků”, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.
ZÁMĚR KURZU
Záměrem kurzu je představit principy formativního přístupu a růstového myšlení, na konkrétních příkladech získat inspiraci k plánování, realizaci a vyhodnocování výuky a procesu učení žáků, plánovat do výuky aktivity, které jsou postavené na formativních principech.
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků”, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.
TÉMATA KURZU
Na kurzu budeme hledat odpovědi na tyto otázky:
- Kdy a v jakých situacích hodnotím? Jak na to jdu? Komu hodnocení slouží? Jak bych chtěl/a, aby fungovalo?
- Jakou roli má hodnocení v procesu učení? Proč hodnotím? A co z formativniho přístupu již ve své praxi využívám?
- Jaké podmínky potřebujeme společně se žáky nastavit, aby to fungovalo?
- Jak to všechno posiluje můj a žákův vztah k učení a hodnocení?
- Jak souvisí vnitřní motivace s formativním přístupem?
- Jak to zařizovat, aby žáci rozuměli tomu, proč, co a jak s nimi děláme? Jak s žáky stanovovat kritéria úspěchu tak, aby rozuměli tomu, kam míříme?
- Jak dávat užitečnou zpětnou vazbu? Jak učit žáky dávat si a přijímat popisnou zpětnou vazbu? Jak předávat žákům odpovědnost za vlastní učení?
PLNĚNÍ KURZU
K získání osvědčení je potřeba minimálně 80% účast na vzdělávacích dnech.
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků”, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.
Výstupem z kurzu je doložení pokroku na základě příkladů z vlastní praxe např. odučení mini lekce naživo.
DALŠÍ INFORMACE
V kurzu zužitkováváme mj. zkušenosti z tříletého projektu Growth Mindset k zavádění formativního hodnocení do škol (účastnilo se 11 škol z různých krajů).
Kurz je součástí komplexního výcviku pedagogických lídrů, je možné jej absolvovat i samostatně.
Na kurz dále navazuje kurz Formativní hodnocení − přístup, který pomáhá růst II.
Lze hradit z Operačního programu JAK.
LEKTORKY KURZU
Zajímá vás více?
Neváhejte se na nás obrátit se svými otázkami na vzdelavani@jobvzdelavani.cz.