JOB je dlouholetým členem Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) – dobrovolného seskupení pedagogických asociací, programů a občanských sdružení, které usiluje o podporu a ochranu progresivních změn ve vzdělávání a o zprostředkování výměny názorů mezi pedagogickými iniciativami, neziskovým sektorem, státní správou, samosprávou a veřejností.
I tato platforma, respektive její členové, zareagovali na situaci, ve které se ocitly děti, rodiče, učitelé, ředitelé, organizace zabývající se vzděláváním…
Nucený přechod škol k distanční výuce v době globální pandemie vyvolává mnoho otázek a problémů – například úbytek příležitostí pro učení prostřednictvím přímých sociálních kontaktů a přímých zkušeností s okolním světem.
Můžeme na něj ale nahlížet i jako na příležitost posunout kvalitu vzdělávání skokově vpřed.
Digitální technologie nám v tomto posunu za předpokladu, že je budeme využívat uváženě a kvalifikovaně, mohou významně pomoci a mohou posloužit nejen k vzdálené interakci, kde leží současné těžiště jejich využívání, ale i k posílení individualizace výuky. Mohou pomoci učitelům lépe vnímat potřebu přenášet odpovědnost za učení na učící se (čehož se nedosáhne pouhým přísunem úkolů) a podněcovat je k využívání širšího spektra online zdrojů učení.
Výše uvedené řádky byly motivací pro ,,Doporučení SKAV školám k online výuce“, ke kterému jsme se i my v JOBu přihlásili.