Mentorský kurz a výcvik I.

Baví mě učit a hledám příležitosti, jak podpořit ostatní v profesním růstu. Chci posílit své komunikační dovednosti a naučit se vést rozvojový rozhovor.

PRO KOHO JE KURZ URČEN 

Kurz/výcvik je vhodný pro učitele všech stupňů škol a další pedagogické pracovníky. 
Mentorský kurz je určen pro všechny, kdo chtějí posilovat znalosti, dovednosti a postoje potřebné k podpoře profesního rozvoje svého i svých kolegů pedagogů s cílem zvyšovat kvalitu výuky.  
  
S ohledem na tento cíl mentoringu ve školách doporučujeme účastníkům, kteří chtějí mentoring volit jako svou další profesní cestu, předchozí absolvování některého z kurzů „Efektivní učitel“nebo jiného dlouhodobého kurzu s metodickým obsahem u jiné organizace. 

ZÁMĚR KURZU/VÝCVIKU

Záměrem kurzu/výcviku je budování dovedností spojených především s vědomým vedením rozvojového (profesního) rozhovoru a zásadních dovedností pro efektivní komunikaci. 
Získané zkušenosti ze základního mentorského kurzu/výcviku mohou být velmi užitečné zejména na těchto pozicích: uvádějící učitel, provázející/fakultní učitel, vedoucí pracovník, vedoucí oborových komisí, metodik, ale může je využít i třídní učitel, speciální pedagog, vedoucí družiny, lektor, průvodce na školách apod. 
Absolvováním kurzu/výcviku spolu s pokročilým mentorským kurzem a složením mentorské zkoušky získává učitel kvalifikaci stát se interním či externím mentorem. 

V ČEM SE LIŠÍ KURZ A VÝCVIK 

Kurz má rozsah 40 hodin v pěti kurzovních dnech. Koná se v pracovní dny. Tematicky má shodný obsah jako výcvik.

Výcvik má rozsah 56 hodin v pěti kurzovních setkáních (pátek odpoledne 4 hodiny, sobota 8 hodin). Tematicky má shodný obsah jako kurz, je v něm více prostoru pro tréninky, jejich reflexi a sdílení zkušeností

JAK KURZ/VÝCVIK PROBÍHÁ 

Kurz/výcvik je vystavěn konstruktivisticky, využívá metody aktivního učení. Získané znalosti se následně trénují v rozmanitých cvičebních situacích, které se reflektují. 

TÉMATA KURZU/VÝCVIKU 

Co budeme trénovat: 

  • vytváření bezpečného prostředí pro komunikaci,
  • vedení strukturovaného rozhovoru, ve kterém se doberete k cíli, 
  • stanovování reálného cíle a způsoby reflexe, 
  • kladení účinných otevřených otázek, které nejsou ohrožující a pomáhají řešit situaci, 
  • analyzování učební (či jiné) situace a identifikování jejího potenciálu, 
  • dávání rozvojové zpětné vazby, která pomůže ostatním růst, 
  • aktivní vytváření prostoru pro profesní sdílení. 

PLNĚNÍ KURZU/VÝCVIKU

K získání osvědčení je potřeba minimálně 80% účast na vzdělávacích dnech. 
Součástí kurzu/výcviku je plnění „domácích tréninků”, ve kterých procvičujeme konkrétní mentorské dovednosti. 

DALŠÍ INFORMACE

Kurz/výcvik je součástí komplexního výcviku pedagogických lídrů, je možné jej absolvovat i samostatně. 
Na kurz/výcvik dále navazuje Mentorský kurz II. (40 hod.) nebo Mentorský výcvik II. (56 hodin).

Lze hradit z Operačního programu JAK

LEKTORKY KURZU/VÝCVIKU

Mgr. Kateřina Adami

Mgr. Jana Chrásková 

Mgr. Vendula Noháčová 

Mgr. Pavlína Seidlerová 

Mgr. Lenka Mynářová 

Mgr. Anna Pohanková


Zajímá vás více?
Neváhejte se na nás obrátit se svými otázkami na vzdelavani@jobvzdelavani.cz.