Trouba a mentoring

Čas koronaviru je v naší domácnosti čas rozbitých spotřebičů.

Byl u nás opravář na troubu.

Kromě jiného mám rozbitý krásný retro budík uprostřed trouby. Částka, za kterou by bylo možné ho opravit, vyloučila možnost, že bude ještě někdy fungovat.

Opravář to ukončil slovy: „To oni dělají výrobci pro vás, zákazníky, aby se vám líbila a koupili jste ji. Pro funkčnost trouby je to jen komplikace.“

Já jsem se podivila: „Nevím o tom, že jsem vybírala mezi hezká, NEBO funkční trouba! Doufala jsem, že to umí obojí!“

A jak to souvisí s mentoringem?

Na mentorském výcviku narážíme s účastníky na podobnou otázku: Je možné, aby naše komunikace byla i laskavá i funkční?

Zvlášť, když nekomunikujeme zrovna obdiv či pochvalu? Jako kdyby i zde existoval rozpor – buď budu s druhým zadobře, nebo mu řeknu pravdu.

Jako mentoři máme za to, že cesty k tomu, aby fungovalo obojí, je možné hledat a najít. Není to snadné, stejně jako kdybychom se snažili uvařit oběd, který bude chutnat úplně každému. (Omluvte mne, ale v čase, kdy mojí kanceláří byla hlavně kuchyně, se mi vybavují hlavně kuchyňské příklady:-)).

Je možné, že nedokážeme uvařit oběd, který bude chutnat úplně každému, ale dalším učením a trénováním můžeme dospět k tomu, že naše jídlo bude chutnější a prospěšnější pro vícero lidí.

I v komunikaci je to jako ve všem – trénink dělá mistry.

PS: Poslední kuchyňské zamyšlení – Co má společného pedagogická komunikace a školní jídelna?

Na množství komunikace, kterou jeho práce obnáší, je pedagog vlastně taková školní jídelna. 

Autorka článku: Barbara Pospíšilová

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů